Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2017

Επίλογος

Επίλογος


Συνοψίζω τις «αγάπες» της ζωής μου όσο πιο περιεκτικά μπορώ:
1.     Το παιχνίδι
2.     Η μουσική
3.     Η τεχνολογία και τα πολυμέσα
4.     Ο αθλητισμός (εξιδανίκευση της σωματικής δύναμης).
5.     Το διάβασμα
6.     Η ψυχολογία και η επιστημονική έρευνα
7.     Η διδασκαλία
8.     Το γράψιμο
9.     Η τέχνη
1.  Η φιλία
Τώρα που κοιτάζω αυτή τη λίστα σκέφτομαι: Αν καθόμουν για μια ώρα με χαρτί και μολύβι κι έκανα μια γρήγορη ανασκόπηση της ζωής μου, δεν θα κατέληγα στην ίδια λίστα; Ήταν ανάγκη να γράψω την ...αυτοβιογραφία μου και να προτρέπω κι εσένα να κάνεις το ίδιο;! Ποιος ήταν ο σκοπός όλων αυτών των καταγραφών;
Ο βασικός σκοπός, ήταν να ενεργοποιηθεί εκείνο το κομμάτι από τις μνήμες μας που έχει σχέση με τις «αγάπες» μας. Ένα μέρος από αυτό το κομμάτι, έχει ξεχαστεί στις αποθήκες και δεν είναι συνειδητό. Αν ξεκινούσα με μια απλή ανασκόπηση της ζωής μου, μπορεί να κατέληγα στην ίδια λίστα, όμως δεν θα είχαν ενεργοποιηθεί οι ασυνείδητες μνήμες των ενδιαφερόντων μου. Αυτό σημαίνει ότι έχω ένα πιο πλούσιο υλικό μέσα απ’ το οποίο ν’ αναζητήσω τις καινούργιες μου «αγάπες».

 

Μια ασυνήθιστη μέθοδος σύνθεσης.

Στη φυσική ένα φαινόμενο μπορούμε να το εξηγήσουμε 100%: Παράδειγμα: Γιατί έσβησε το φως; Διότι πατήσαμε το διακόπτη. Ή διότι κόπηκε το ρεύμα. Όταν όμως μιλάμε για ανθρώπινη συμπεριφορά και θέλουμε να δείξουμε ότι σαν επιστήμη πλησιάζουμε στη ...φυσική, καταφεύγουμε στη στατιστική. Αυτή μας λέει πως δεν μπορούμε να εξηγήσουμε μια συμπεριφορά 100%. Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε 100% για πιο λόγο οι καπνιστές τσιγάρων διαλέγουν πακέτα με κόκκινο χρώμα. Δεν μπορούμε να εξηγήσουμε 100% γιατί ο Γιαννάκης παίρνει 4 στην ορθογραφία, ούτε μπορούμε να εξηγήσουμε 100% για ποιο λόγο η μαμά του εδώ και 2 χρόνια έχει δημιουργήσει μια εξωσυζυγική σχέση.... Ακόμα και οι πιο προσεγμένες έρευνες και οι πιο ακριβείς στατιστικές αναλύσεις πάντα αναφέρουν ότι υπάρχει κι ένα ποσοστό που είναι ανεξήγητο. Για παράδειγμα βρίσκουμε πως η αδυναμία του Γιαννάκη στην ορθογραφία οφείλεται:
19,5 % στην νευρολογική του αδυναμία να δημιουργεί εικόνες λέξεων.
17 % στο ότι η μαμά του τον τρομοκρατεί κάθε φορά που κάνει λάθος.
12% στο ότι η δασκάλα τον αντιπαθεί.
10% στο ότι η μαμά του Γιαννάκη έχει εξωσυζυγική σχέση μ’ έναν δάσκαλο που ήταν ο τέως αρραβωνιαστικός της δασκάλας του Γιαννάκη.
9% στο ότι ο μπαμπάς δεν ασχολείται καθόλου με τον Γιαννάκη.
8% στο ότι το παιδί διατρέφεται με σαβούρες διότι η μαμά δεν μαγειρεύει και τον βολεύει με πρόχειρη τροφή.
Πόσα άλλα ποσοστά να προσθέσουμε; Η ουσία είναι πως όσους παράγοντες και να λάβουμε υπόψη μας, πάντα θα μένει ένα ανεξήγητο κομμάτι. Αν έχεις κάνει την πρόσθεση στα ποσοστά που μόλις ανάφερα, θα διαπιστώσεις ότι υπάρχει ένα 24,5% που παραμένει ανεξήγητο. Αυτό στη ζωή το λέμε «τύχη». Για παράδειγμα, δεν ερευνήσαμε αν ο Γιαννάκης είναι ερωτευμένος με μια συμμαθήτριά του που συνεχώς τον απορρίπτει! Αν υπάρχει τέτοιο θέμα, ανήκει στο 24,5 % των «ανεξήγητων» ή της «τύχης».
Πιο πάνω ανάφερα τις 10 πιο σημαντικές μέχρι σήμερα «αγάπες» μου. Βάζω τη φιλία στην άκρη μια και υπάρχει παντού και πάντα και περιορίζομαι στις υπόλοιπες 9. Με ποιον τρόπο θα μπορούσα να αξιοποιήσω αυτή τη λίστα ώστε ν’ ανακαλύψω ένα ή περισσότερα καινούργια ενδιαφέροντα;
Ένας τρόπος είναι ο ψηφιακός: Κάνουμε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς που μπορεί να γίνουν ανάμεσα σ’ αυτές τις 9 «αγάπες». Αυτό το θεωρώ πολύ σχολαστικό και ψυχαναγκαστικό.
Ένας άλλος τρόπος είναι να συνδυάσουμε τις ομοιογενείς ανάγκες ανά δύο, ανά τρεις ή ανά όσες θέλουμε.
Λέω να το ρίξω στην τύχη: Έχω 9 αγάπες:
1.     Το παιχνίδι
2.     Η μουσική
3.     Η τεχνολογία
4.     Ο αθλητισμός (εξιδανίκευση της σωματικής δύναμης).
5.     Το διάβασμα
6.     Η ψυχολογία και η Επιστημονική Έρευνα
7.     Η διδασκαλία
8.     Το γράψιμο
9.     Η τέχνη
Κάνω κάθε μια από αυτές ένα μπαλάκι και τις βάζω σε μια κληρωτίδα. Οι τρεις πρώτες μπάλες που θα πέσουν αποτελούν τον πρώτο συνδυασμό. (Δεν είναι απαραίτητο να κάνεις μόνον συνδυασμούς των 3. Μπορείς να κάνεις συνδυασμούς και των 2 και των 4 και παραπάνω. Απλά πιστεύω πως οι συνδυασμοί πάνω απ’ το 3 μπορεί να μας μπερδέψουν). Πατάω λοιπόν το κουμπί της κληρωτίδας και πέφτουν 3 μπαλάκια: Το 8, το 7, και το 2. Αυτό σημαίνει:
Το γράψιμο
Η διδασκαλία
Η μουσική
Τι συνδυασμούς μπορούν να δημιουργήσουν αυτά τα τρία στοιχεία; Πολλούς και διάφορους. Από το να διδάσκεις πώς γράφουμε μουσικά βιβλία μέχρι να γράψεις πώς γράφουμε μουσική. Οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν είναι αρκετοί. Για παράδειγμα, θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τη μουσική για να διδάξω πώς γράφουμε ένα βιβλίο...
Ξαναβάζω τα μπαλάκια στην κληρωτίδα: Τώρα πέφτουν το 7, το 4 και το 6. Αυτό σημαίνει:
Η διδασκαλία
Το παιχνίδι
Η ψυχολογία και η επιστημονική έρευνα
Πάλι οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν είναι πολλοί. Για παράδειγμα να σχεδιάσεις παιχνίδια που διδάσκουν μουσική, ποίηση, ζωγραφική κ.λπ. Μπορείς να κάνεις μια έρευνα ανάμεσα στη σχέση της συνήθειας ενός ανθρώπου να παίζει (όχι τζόγο) και τη σωματική του υγεία. Μπορείς ακόμα να διδάξεις ψυχολογία και επιστημονική έρευνα μέσα από παιχνίδια.
Στην ουσία δεν έχει σημασία με ποια μέθοδο θα κάνουμε τους συνδυασμούς. Μαθηματικά οι πιθανοί συνδυασμοί είναι 362880. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι μέσα από το συνδυασμό των «παλαιών ερώτων» να ξεπηδήσουν νέες αγάπες κι ένα νέο νόημα που να κάνει το καθημερινό ξύπνημα πιο ευχάριστο.

 

Καινούργιες αγάπες.

Αν με ρωτήσεις ποιες είναι οι καινούργιες αγάπες που μου προέκυψαν από όλες αυτές τις καταγραφές, είναι τρεις:
Η πρώτη είναι να εκδίδω τα βιβλία μου, χωρίς την υποχρεωτική επιμέλεια κειμένου που επέμενε ο εκδότης να την κάνει ο ίδιος. Τώρα γράφω πολύ πιο ανάλαφρα και κεφάτα από τότε που, έπρεπε να δίνω αναφορά σε κάποιον....
Η δεύτερη αγάπη είναι η Vrasse Ryzi Co. Μια εντελώς νέα αντίληψη εταιρείας χωρίς νομικούς όρους και οικονομικές συναλλαγές. Όμως, επειδή αυτό είναι ένα πείραμα, ακόμα δεν θέλω να επεκταθώ. Είναι πάντως μια καινούργια αγάπη.
Η τρίτη αγάπη είναι να διαβάζω τα βιβλία μου σε δίσκους ώστε να μπορούν να τ’ ακούσουν οι τυφλοί, οι δυσλεκτικοί οι …τεμπέληδες, εκείνοι που τους αρέσει να τους διαβάζουν παραμύθια, και οι εγκλωβισμένοι στα κυκλοφοριακά μποτιλιαρίσματα…
Όπως βλέπεις, προσωπικά από το βιβλίο αυτό αποκόμισα και τρεις νέες αγάπες. Εύχομαι εσύ ν’ αποκτήσεις τέσσερις!

ΤΕΛΟΣ
(Αυτά γράφτηκαν το 2009 κι έχουν εκδοθεί από τις εκδόσεις Ιβίσκος)

Σήμερα Vrasse Ryzi Co. δεν υπάρχει πια, ούτε συνεχίζω να διαβάζω τα βιβλία μου σε δίσκους. Ανάμεσα στις σημερινές μου αγάπες είναι η αναβίωση του έρωτά μου με τα mutimedia (πολυμέσα) με τα οποία ασχολήθηκα 1991 - 2008 και μετά τα παράτησα. Σήμερα τα προσεγγίζω με νέο τρόπο. Συνδυάζουν 4 από τις αγάπες μου. Την τεχνολογία, τη διδασκαλία, την τέχνη και το παιχνίδι εκ των οποίων 3 οι σπουδαιότερες, οι εξής δύο: Το παιχνίδι!

1 σχόλιο:

Andreas είπε...

Κρίμα που δεν διαβάζεις τα βιβλία σου σε "δίσκους"... θα ηταν οτι πρεπει για το αυτοκίνητο, τα μέσα μεταφοράς γενικότερα και για... εμας τους τεμπέληδες.
Γιώργο τα βιβλία σου είναι εξαιρετικά για 3+1 λόγους, για την επιλογή των θεμάτων που συζητάς, για την σαφήνεια, την χρήση παραδειγμάτων και το χιούμορ.